maanantai 2. tammikuuta 2017

Ulkomainonta

 1.

a) Ulkomainonnalla haluan saada näkyvyyttä tuotteille ja saaamaan mahdolliset asiakkaat kiinnostumaan entistä enemmän liikkeestä. Ulkomainonta pyrkisi myös houkuttelemaan asiakkaita liikkeeseen tutustumaan tuotteisiin paremmin.

b) Kuviteltu kohderyhmän jäsen:
    40 vuotias Kaisa, joka on ylipainoinen ja haluaisi terveellisemmät elintavat. Hän on perheellinen ja työskentelee siivoojana. Kaisa on ollut pitkään epävarma vartalostaan ja potenut huonoa itsetuntoa siitä. Vaatekaupassa asiointi on inhottavaa, koska mikään ei tunnu istuvan, eikä oikeaa kokoa löydy. Hän kuitenkin haluaisi käydä jumpissa urheilemassa, mutta kokee paineita siitä, miten muut pukeutuvat salilla ja kuinka sekin on vähän kuin välineurheilua ja vaatetuksella on merkitystä. Tämä paine on vaikuttanut hänen aloitekykyynsä liikunnassa, joka on se ettei Kaisa halua lähteä julkiselle paikalle ison ryhmän sekaan harrastamaan ryhmäliikuntaa, vaan tyytyy jäämään kotiin.

Ulkomainonnan tavoitteena on luoda mielikuva siitä, että isokin voi olla kaunista ja sporttista eikä pidä antaa minkään estää liikunnasta nauttimista ja terveyteen pyrkimistä. Liikunta kuuluu kaikille, ja muoti myös, mutta samat vaatemallit ja koot eivät, eikä siinä ole mitään hävettävää.

2.

Zip-kansio kuvista

3.

Ulkomainonnan kuvat, mainospilari


Abribuspohja

Digiscreenpohja

Stationlight

Shopper


Linkki excell-taulukkoon mainoskustannuksista

1 kommentti:

  1. Kiitos tästä mielenkiintoisesta esimerkistä ulkomainonnassa. Hassua kyllä miten jo näitä kuvia katsellessa abribuspohja hyökkää silmille verrattuna muissa ulkomainonnan tavoissa. Led screen mainos isommalla led screenillä olisi voinut olla mielenkiintoista nähdä vertailuna muihin. Helsingissä kuitenkin paljon valotauluja on ja ulkomainontaa niissä esiintyy paljon. https://leditaulu.fi/ratkaisut/

    VastaaPoista